Aanmelden ZEN-themagroep Marketing

Bas van de Griendt discussieert met de zaal over de beleving van de woonconsument - op het scherpst van de snedeDe ZEN-themagroep Marketing verdiept zich in de vraag hoe in de marketing van ZEN woningen gebruik kan worden gemaakt van gedragspsychologie. Hoe verbind je de energie-opgave aan de beleving, behoeften en belangen van consumenten en eindgebruikers? Wat zijn de do’s en don’ts?

Menselijk gedrag is voor klein deel te sturen door bewuste beslissingen. Daarbij zijn harde controleerbare gegevens belangrijk. Veruit de meeste beslissingen hebben echter een emotionele basis. Hoe kunnen we beter gebruik maken van mechanismen die deze emotionele keuzen bevorderen?

We gaan ervaring opdoen met de 6 patronen van Cialdini:

  • Sociale validatie: doen wat de meesten doen;
  • Reciprociteit: groot verzoek wordt afgewezen, klein verzoek vervolgens niet;
  • Commitment and consistancy: een man een man, een woord een woord;
  • Sympathie: ‘liking’: je neemt sneller iets aan als je het verzoek krijgt van iemand uit je eigen groep; plus vleien en complimenteren;
  • Schaarste: je moet niet te lang wachten;
  • Autoriteit: van iemand met aanzien neem je sneller iets aan.

We beginnen met een check van bestaande marketingtoepassingen (verkoopbrochures, webteksten) om ZEN woningen aan de man te brengen. We laten een adviseur hier kritisch naar kijken. Vervolgens gaan we het geleerde in een volgende versie marketingmiddelen toepassen.

Wie: Voor deze themagroep zoeken we marketeers van bedrijven die hun verkoopbrochures en webteksten kritisch willen laten bekijken.
Startdatum: Dinsdagmiddag 16 februari van 13.30 tot 17.00 uur. We komen enkele malen gedurende een langere periode bijeen, bijvoorbeeld 3 keer in 1 jaar.
Locatie: nog te bepalen, omgeving Hoevelaken
Trekker: Bas van de Griendt, BPD (foto)
Adviseur: Niels Götz (5plus1, marketingpsychologie en strategie - zie ook Energie innovaties meer sexy maken .. via Harry. Pardon: Harriët).

U kunt zich hier aanmelden voor deze themagroep. Ook wordt u gevraagd om verkoopbrochures en webteksten aan te leveren. Een week van tevoren ontvangt u een bevestiging en nadere gegevens.

Is uw bedrijf geen lid van het bedrijvenplatform ZEN, maar bent u aantoonbaar expert op dit onderwerp, stuur dan een verzoek voor deelname met onderbouwing naar info@lente-akkoord.nl onder vermelding van themagroep Marketing.

Voor meer informatie over deze themagroep kunt u contact opnemen met Claudia Bouwens, programmaleider Lente-akkoord: cb@lente-akkoord.nl. De organisatie van deze bijeenkomst is in handen van het Lente-akkoord. Heeft u vragen over uw aanmelding? Mail dan naar info@lente-akkoord.nl.