Consumenteninfo over aardgasvrij en energielabel

Hoe informeert u uw klant over aardgasvrije nieuwbouw en alles wat daarbij komt kijken? De website Bewust Nieuwbouw kan u hierbij helpen.

Sinds deze week zijn op de site alle artikelen over aardgasvrij bij elkaar te vinden. Bijvoorbeeld een artikel over een lening voor aardgasvrij, warmtepompen leasen of kopen, en wonen in een aardgasvrij huis: hoe is dat? Ook is alle informatie over het energielabel geactualiseerd. Dit onderwerp wordt de komende maanden op de voet gevolgd.

De website Bewust Nieuwbouw is bedoeld om consumenten te informeren en te enthousiasmeren over nieuwbouwhuizen. De site is een initiatief van projectontwikkelaars, beleggers, bouwers en woningcorporaties, verenigd in de NEPROM. Een groot aantal ontwikkelaars en bouwbedrijven steunen de site financieel. De redactie wordt verzorgd door NEPROM. De site bestaat sinds 2015, trok in 2018 155.400 bezoekers en had 300.000 paginaweergaven.

Over Bewust Nieuwbouw
De meeste mensen hebben weinig ervaring met het kopen of huren van een huis, laat staan een nieuwbouwhuis. Bij nieuwbouw krijgen uw klanten te maken met verschillende professionele partijen, zoals de ontwikkelaar en de bouwer. Als uw klanten genoeg kennis hebben van wat hen te wachten staat en waar ze op moet letten, zijn zij een gelijkwaardige gesprekspartner voor u. Daar wordt u beter van, en zij ook. Het helpt u om een nog beter product te maken en hen beter van dienst te zijn. De NEPROM wil met Bewust Nieuwbouw de verbinding leggen tussen de aanbieders van nieuwe huizen en de consument, door:
1. actuele, laagdrempelige en uitnodigende informatie te bieden over het kopen, huren en bewonen van nieuwbouwhuizen vanaf het moment dat een verhuiswens ontstaat tot na de overhandiging van de sleutels;
2. in contact te komen met consumenten, hen aan het woord te laten en hen de mogelijkheid te bieden vragen te stellen en hun mening te geven.

Wat víndt uw klant op deze site?
De site biedt informatie over de techniek van nieuwe huizen: over bijvoorbeeld installaties, materialen en energiezuinigheid. Maar ook over bijvoorbeeld garanties, bouwkundige ondersteuning en keuringen, financiering en hypotheken. Verder laten we zien welke stappen de consument kan zetten in de zoektocht naar een nieuw huis. Dat doen we met praktische en feitelijke beschrijvingen, maar ook door consumenten aan het woord te laten. Hoe zoeken zij naar hun ideale nieuwbouwwoning? Welke keuzes hebben ze gemaakt en waarom? Waarom hebben ze voor nieuwbouw gekozen? En waarin zijn zij teleurgesteld, of wat had beter gekund? Punt is dat goed geïnformeerde consumenten meer tevreden zijn en weten waar ze aan toe zijn. Tevreden klanten zijn uw beste ambassadeurs!


Gerelateerde berichten

PARTNERS

NEPROM NVB Bouwend Nederland Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties