ZEN-Festival middagprogramma: Themazaal ZEN en marketing

Het middagprogramma van het ZEN-festival bestaat uit drie rondes van in totaal 14 deelsessies. De eerste ronde duurt van 13:15 tot 14:30 en na de pauze zijn er twee kortere rondes van 15:15-15:45 en van 16:00-16:30. Hieronder vind je de sessies die plaatsvinden in de themazaal marketing.

Ronde 1: De marketing van energiezuinige woningenHof-van-Heden1
Een goed product is het halve werk. De andere helft betreft de kunst van het verleiden. Kijk de kunst af van kenners. Leer hoe gedragspsychologie kan helpen aan de hand van het project Nobelhorst in Almere van Dura Vermeer Bouw. Waarom willen mensen een energienota-nul-woning kopen, wat drijft hen? En Evert-Jan van de Haar vertelt over de kopersbegeleiding in Sterrenberg Zeist: hoe speelt VolkerWessels Vastgoed in de marketing hierop in? Geen kunstje maar kunde!

Met Sjoerd Dijs, ontwikkelaar Dura Vermeer Bouw Hengelo
en Evert-Jan van de Haar, wooncoach en verkoopmanager VolkerWessels Vastgoed
o.l.v. Leendert Meijers, Adjunct-directeur NVB

pdf-logoPresentatie Evert-Jan van de Haar

 

pdf-logoPresentatie Sjoerd Dijs

Ronde 2: Marketingpsychologiewalnoot
Wanneer heb jij voor het laatst iemand ervan overtuigd iets te doen waar hij/zij aanvankelijk niet toe geneigd was? Of wanneer ben jij zelf verleid iets te doen waartoe je eerst niet bereid was? Ontdek wat de werkzame bestanddelen zijn van succesvolle verleidingsstrategieën! Beslissingen komen immers niet tot stand op basis van rationele overwegingen maar op basis van impulsen en emoties. Wat betekent dat voor de marketing van duurzaamheid? “Marketing 3.0 is het verleiden van het reptielenbrein.”

Ronde 3: Marketingpsychologie – aan de slag
Aan de slag met het verleiden van het reptielbrein! Ervaar de kracht en de werking van gedragsmechanismen aan de hand van een concrete casus. En: wat kun je er mee in de marketing van energiezuinige nieuwbouw?

Met Niels Götz, Marketingpsycholoog, partner 5plus1 marketing en communicatie
o.l.v. Leendert Meijers, Adjunct-directeur NVB

pdf-logoPresentatie Niels Götz

Het Lente-akkoord werkt aan Zeer Energiezuinige Nieuwbouw: van bijna-energieneutraal tot energieleverend, met de bewoner als uitgangspunt. Het Lente-akkoord is een initiatief van Aedes, Bouwend Nederland, NEPROM, NVB en de minister van BZK

PARTNERS

NEPROM NVB Bouwend Nederland Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties