Website ‘Ezie’ voor energiebewuste consument
28 mei 2013
De website Ezie gaat woonconsumenten helpen energiezuinige maatregelen te nemen. Ezie is het product van jarenlange samenwerking door verschillende partijen, waaronder naast BAM en Heijmans energiebedrijf Eneco en KPMG. Doel is energiebesparing gebiedsgericht, dus grootschalig te ontwikkelen. Over vijf maanden zijn de grote bouwers klaar om de webtool uit te rollen.
De Ezie-website kan gebruikers gericht advies geven over de meest effectieve energiebesparende maatregelen, op basis van het type woning en het type verbruik. Ook moeten er financieringsoplossingen op maat uit gaan rollen. Voorlopig wordt Ezie alleen gebruikt voor nieuwbouw. Voor bestaande bouw is de tool over twee jaar gereed. De tool gaat uit van standaard energieprofielen en financieringsprofielen. Consumenten krijgen een persoonlijk advies. Dat kan bijvoorbeeld zijn een ‘plug-and-play’ zonneboiler, alleen zonnepanelen of andere combinatie. Consumenten kunnen uitrekenen wat hun nieuwe energierekening wordt op moment dat ze kiezen voor bijvoorbeeld zonnepanelen.
Gerelateerde berichten
- 90% van consumenten heeft belangstelling voor duurzaam wonen - 5 juni 2020
- De mythe van infraroodverwarming ontrafeld - 24 april 2019
- Gedragspsychologie in marketing - 27 juni 2017
- ZEN-marketing in de praktijk: De Nobelhorst - 2 mei 2017
- Verslag: Vrouwen zijn de sleutel tot succes - 15 maart 2017