Bijeenkomst ZEN-themagroep Bewonerscommunicatie

jemDoor de toename van complexe technieken in woningen wordt bewonerscommunicatie en koper begeleiding belangrijker.  Veel bedrijven werken al aan het verder professionaliseren van de bewonerscommunicatie en kopersbegeleiding. Graag bespreken wij de meest recente ervaringen en ontwikkelingen met leden uit het ZEN-platform.

De ZEN-themagroep Bewonerscommunicatie gaat niet over communicatie die nodig is voor een aankoopbeslissing of medewerking aan een renovatietraject. Het gaat om de communicatie, na verkoop of verhuur, die nodig is voor een goed gebruik van de woning. Het gaat ook niet om uitleggen van de techniek, maar eerder om het omgaan met die techniek. Hoe speel je daarop in? We zoeken goede voorbeelden: denk aan bewonersavonden, energiecoaches, digitale hulpmiddelen, etc. en bespreken uw ervaringen hiermee.

Hoe ver gaat de rol van een ontwikkelaar of bouwbedrijf? We zoeken ook voorbeelden van bedrijven die na oplevering langjarige service- en onderhoudscontracten aanbieden, of op andere manieren hun kopers ontzorgen.

Henk Bouwmeester (tekstschrijver) verwerkt de input uit deze themagroep tot een factsheet over bewonerscommunicatie met daarin opgenomen do’s en don’ts. U kunt hier al een eerste versie van de factsheet lezen.

Voor wie: projectleiders, verhuurders en verkopers met aftersale klantcontacten.
Datum: dinsdagmorgen 26 januari 2016 van 9 uur tot 12 uur.
Locatie: informatiecentrum Rijswijk Buiten, Rijswijk.
Trekker: Helen Visser, Bouwend Nederland.

U kunt zich hier aanmelden voor de themagroep.

PARTNERS

NEPROM NVB Bouwend Nederland Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties